zondag 23 juni 2013

Drinksalade met basilicum uit het boek Levende Lunches

Gisteren verschenen en meteen besteld; het e-boek Levende Lunches van Marjolein Dubbers, onderdeel van de serie Eet meer Energie.
Als je net als ik 's middags geen boterhammetjes met kaas meer wil eten zijn suggesties voor lekkere, gezonde lunches van harte welkom!
Het boek ziet er mooi uit, is overzichtelijk en bevat prachtige foto's.
Alle recepten zijn suiker-, zuivel- en glutenvrij en gemaakt met natuurlijke, verse en gezonde producten.



Omdat ik er de ingredienten er voor in huis heb maak ik als eerste de Drinksalade op bladzijde 22.

Voor 2 personen:

1 stuk komkommer
2 stengels bleekselderij
1 avocado
1 flinke hand spinazie of (romaine)sla
1 groene appel
1 eetlepel hennepzaad (gepeld)
1 handje kiemen
1 hand basilicumblad (munt, peterselie of salie kan ook)
1 groot glas water
zout, peper, chili, gember

Ik ben dol op groene smoothies maar dan wel met veel fruit er in. Deze smoothie, of drinksalade zoals Marjolein hem noemt, is meer een hartige variant. Ik ben daarom erg benieuwd!
Ik gebruik spinazie en basilicumblad, net zoals in het recept omschreven, maar je kunt er ook andere bladgroenten of kruiden voor gebruiken. Verandering van spijs doet eten, toch!?
Als ik alle ingredienten in de blender tot en smoothie heb gemaakt merk ik dat ik hem nog wat te dik van structuur vindt, ik hou van een gladde smoothie dus ik doe er wat extra water bij en pulse nog even extra. Hmmmmmm, dat ziet er beter uit :-)

De smoothie is verrassend lekker, de peper, chili en gember geven het een lekkere pittige smaak. Deze smoothie ga ik beslist vaker maken! En dan soms, als ik weer even wat zoeters wil, minder van de specerijen en een banaantje er door, net zoals Marjolein als tip aangeeft.

Morgen ga ik het groentenbrood van blz. 34 bakken.....ik verheug me er nu al op!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten